cum calculezi caloriile

CUM CALCULEZI CALORIILE?

AFLĂ TOTUL DESPRE ELE ȘI DESPRE GREUTATEA CORPORALĂ

Cea mai frecventă cauză, atunci când o persoană se îngrașă, este de obicei legată de un aport caloric mai mare decât are nevoie corpul său. Prin urmare, acest surplus zilnic, dacă se repetă zi de zi, ajunge să afecteze greutatea.

Prin urmare, indiferent de constituția persoanei, o greutate stabilă implică o consumare a aceluiași număr de calorii care se ard. Din acest motiv, atunci când dorești să slăbești, este necesar să reduci cantitatea de calorii zilnice, astfel încât organismul să genereze energie folosind rezervele sale, ceea ce înseamnă că procesul de slăbire se declanșează. Dar această dietă echilibrată în care există o reducere a caloriilor (500-1000 / zi în funcție de surplusul pe care îl are fiecare persoană) trebuie să fie completată de un stil de viață sănătos, făcând un anumit tip de activitate fizică în timpul săptămânii și odihnă adecvată. Ștai că, chiar și atunci când dormim, consumăm un număr de calorii estimat între 10 și 15 kilocalorii pe minut? Asta pentru că inima și plămânii nu încetează să funcționeze în niciun moment și trebuie să ardă calorii pentru a face acest lucru. Această cheltuială se numește rata metabolică bazală regulată (BMR).

Dar hai să vedem cum calculăm caloriile!

 

calculator calorii


CE SUNT CALORIILE?

Caloriile sunt cantitatea de energie pe care un aliment o furnizează corpului nostru și care este esențială pentru îndeplinirea funcțiilor noastre vitale.

Se estimează că fiecare grup de alimente ne oferă un anumit număr de calorii. În acest fel, putem vorbi despre următoarele:

  • În 1 g de carbohidrați găsim 4 calorii.
  • În 1 g de proteine, 4 calorii.
  • În 1 g de grăsime, 9 calorii.

Caloriile devin combustibil pentru activitatea noastră fizică, iar cele care nu sunt utilizate ajung să fie stocate în sistemul nostru de rezervă ca grăsime.

Cu toate acestea, nu putem presupune că toate caloriile sunt egale. De fapt, mai multe studii demonstrează că organismul absoarbe mai puține calorii din alimentele minim procesate, deoarece digestia lor este mai dificilă. Prin urmare, alimentele de origine industrială îngrașă mai mult, deoarece asimilarea lor este simplă și sunt într-un fel, „predigerate”, deci o parte a muncii este deja realizată. Trebuie să avem în vedere acest lucru atunci când examinăm tabelul nutrițional al alimentelor ambalate, deoarece, deși pot avea aceleași calorii, nu este același lucru să consumi un măr proaspăt decât un suc din acest fruct.

DE CÂTE CALORII AM NEVOIE PE ZI?

Există o formulă care este utilizată pentru a calcula consumul de calorii de care are nevoie corpul tău.

  • Pentru a slăbi, trebuie să înmulțești 20 sau 25 de calorii cu greutatea ideală.
  • Pentru a o menține, trebuie să înmulțești 25 sau 30 de calorii cu greutatea actuală.
  • Pentru a o crește, trebuie să înmulțești 30 sau 35 de calorii cu greutatea ideală.

Putem ilustra toată această explicație cu un exemplu simplu. Astfel, o persoană care cântărește 60 de kilograme și vrea să slăbească zece, trebuie să înmulțească 25 de calorii x 55 de kilograme. Această operație va avea ca rezultat 1.375 de calorii pe zi, adică numărul de calorii necesare pentru a slăbi.

Tocmai această explicație ne ajută să ne dăm seama cum să calculăm caloriile și, în acest fel, să le păstrăm inventariate pentru a evita supraponderalitatea. Pentru a cunoaște câte calorii are un aliment, este necesar să înmulțești gramele de carbohidrați pe care le are cu 4, gramele de proteine cu 4 și numărul total de grăsimi cu 9, așa cum am indicat la început.

În cazul în care mâncarea în cauză constă din mai multe dintre aceste tipuri, trebuie să calculăm caloriile fiecărui aliment și apoi să le adăugăm. În acest fel, putem determina caloriile totale.

 

NEVOILE CALORICE ALE BĂRBĂȚILOR

Factorii precum vârsta, sexul, greutatea sau chiar activitatea zilnică pe care o desfășurăm influențează numărul necesar de calorii zilnice. În cazul bărbaților, Organizația Mondială a Sănătății (OMS) stabilește că un aport caloric între 2000 și 2500 Kcal / zi este adecvat pentru un bărbat adult. Cu toate acestea, stilul de viață (mai sedentar sau activ) sau vârsta pot reduce acest număr de calorii. Astfel, un bărbat de 65 de ani, cu o constituție medie, va avea nevoie doar de aproximativ 1.900-2.100 kcal / zi.

NEVOILE CALORICE ALE FEMEILOR

La rândul lor, femeile necesită, potrivit OMS, în jur de 1.500 până la 2.000 kcal / zi. De asemenea, vârsta le reduce nevoile și, prin urmare, la 65 de ani, sunt necesare doar aproximativ 1.500 sau 1.700 kilocalorii.

IMPORTANȚA ACTIVITĂȚII FIZICE

Nevoia unui număr mai mare sau mai mic de calorii este strâns legată de activitatea fizică pe care o facem. Știai că un înotător profesionist precum Michael Phelps consumă aproximativ 12.000 de calorii pe zi? Cu toate acestea, aceste cantități nu sunt exagerate, deoarece dacă Phelps ar consuma 10.000, ar ajunge să piardă în greutate și masa musculară, deoarece corpul său are nevoie de ele pentru a efectua antrenamente care durează mai mult de cinci ore pe zi.

EVALUEAZĂ-ȚI CORECT GREUTATEA CORPORALĂ CU AJUTORUL CALCULATORULUI BMI

Pentru a-ți afla Indicele de Masă Corporală, NIVEA îți vine în ajutor cu BMI Calculator. Ai nevoie doar un minut pentru a-ți completa vârsta, înălțimea și greutatea și astfel vei știi în ce interval de greutate corportală te situezi. Vei găsi în tabelul ce însoțește calculatorul BMI o clasificare a valorilor normale pentru fiecare categorie de vârstă.