superalimente-pentru-un-ten-frumos

SUPERALIMENTE PENTRU UN TEN FRUMOS

AFLĂ CE SĂ INCLUZI ÎN DIETA TA ÎN FUNCȚIE DE TIPUL TENULUI TĂU!

DIETA TENULUI FRUMOS

superalimente-pentru-un-ten-frumos

 

 

Când vine vorba de tenul tău, există un lucru pe care îl știm sigur: ceea ce mănânci poate avea un impact direct asupra felului în care arăți. De exemplu, dacă obișnuiești să consumi mai multe alimente procesate sau bogate în zahăr și grăsimi și lipsite de fibre, tenul poate deveni uscat, acneic, gras sau poate fi mai predispus la apriția cearcănelor și semnelor de oboseală.

Și acum, hai să facem împreună lista de cumpărături pentru un ten frumos! Descoperă mai jos cele mai recomandate alimente pentru fiecare tip de ten și include-le în dieta ta cât de des posibil!

Indiferent de tipul de ten pe care îl ai, poți include în rutina ta următoarele alimente:

superalimente-pentru-un-ten-frumos

GHIMBIR

Cunoscut pentru proprietățile sale antioxidante și antiinflamatorii, ghimbirul contribuie la calmarea tenului și la energizarea acestuia. Așa că îl poți include în dieta ta indiferent de ce tip de ten ai!

superalimente-pentru-un-ten-frumos

SEMINȚE DE CHIA

Folosite des în smoothie-uri și gustări pentru mic dejun, semințele de chia îți oferă una dintre cele mai bogate surse de acizi grași Omega 3. Aceștia sprijină procesele naturale ale celulelor, ajutându-le să își producă propriul colagen. Astfel, semințele de chia contribuie din plin la un aspect tânăr și frumos al tenului.

superalimente-pentru-un-ten-frumos

ROȘII

Folosite des în salate, roșiile sunt una dintre cele mai bune surse de licopen, un antioxidant antiîmbătrânire care ajută de asemenea și la prevenția bolilor de inimă. Totuși, există studii care demonstrează că licopenul se absoarbe mai rapid de corp atunci când este gătit, așa că poți include roșiile și în sosuri sau supe.


TEN ACNEIC ȘI GRAS

superalimente-pentru-un-ten-frumos

OVĂZ

Înlocuiește cerealele zaharoase cu un bol de ovăz simplu dimineața, iar tenul îți va mulțumi. Pentru că are un indice glicemic scăzut, ovăzul nu favorizează inflamația care duce la erupții acneice sau roșeață, așa că este grozav pentru tine dacă ai un ten acneic.

superalimente-pentru-un-ten-frumos

ANGHINARE

Dacă ai un ten acneic și ocolești această legumă, este recomanat să nu o mai faci. Anghinarea conține flavonoidă, un antioxidant care poate proteja ficatul și poate ajuta la curățarea pielii predispuse la pete. Și din moment ce este adesea consumată alături de spanac, un alt aliment care combate acneea, poți include anghinarea în salate sățioase, care vor avea grijă și de tenul tău.

superalimente-pentru-un-ten-frumos

CARTOFI DULCI

Nu există niciun motiv să renunți la carbohidrați. Cartofii dulci sunt o opțiune excelentă datorită nivelului ridicat de vitamina A, care ajută la reducerea producției de ulei în ten și sunt astfel o alegere foarte bună pentru tenul gras și acneic. Morcovii intră și ei în această categorie, deci îi poți introduce în dieta ta sub formă de gustări.

superalimente-pentru-un-ten-frumos

SCORȚIȘOARĂ

Dacă ai observat că tenul tău arată mai bine toamna și iarna, este posibil să fie datorită consumului de scorțișoară. Condimentul este excelent pentru stimularea circulației și a fluxului sanguin, așa că e responsabil și cu stabilizarea și echilibrarea nivelului de zahăr. Încearcă să adaugi puțină scorțișoară în cafea sau ceai și bucură-te de un ten frumos, cu aspect sănătos!


TEN USCAT

superalimente-pentru-un-ten-frumos

AVOCADO

Dacă îți place avocado și ai tenul uscat, atunci consumă guacamole sau salate consistente cât mai des! Uleiurile hrănitoare și vitamina E te vor ajuta să ai un ten hidratat și cu aspect sănătos, fără senzație de uscare.

superalimente-pentru-un-ten-frumos

SARDINE

Sardinele sunt o sursă foarte bună de vitamina B12 și seleniu, iar pe lângă asta, conțin și fosfor, proteine, vitamina D și acizi grași Omega 3. Iar toate ingredientele au un rol important în menținerea tenului hidratat și strălucitor. Așa că dacă ai tenul uscat, încearcă să incluzi pe cât de des posibil o conservă de sardine în alimentația ta.


TEN MATUR CU RIDURI

superalimente-pentru-un-ten-frumos

SOMON

Somonul este recomandat de medici pentru că ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare și la reglarea presiunii arteriale. Însă, el este foarte benefic și pentru ten! Acizii grași contribuie la producția de colagen, un ingredient atât de important în lupta împotriva ridurilor. Încearcă să consumi 100 de grame de somon de două ori pe săptămână, iar rezultatele nu vor întârzia să apară: un ten radiant, cu riduri reduse și fără linii fine.

superalimente-pentru-un-ten-frumos

ALBUȘURI DE OU

Micul dejun îți oferă energie pentru întreaga zi. Însă, îți poate oferi și un ten cu aspect mai tânăr! Include albușurile de ou în prima masă a zilei și vei vedea rezultatele. Pentru că au în compoziție aminoacizi și colagen, albușurile de ou ajută și tenul să își producă propriul colagen, pentru a redeveni ferm, elastic și cu aspect tânăr.

superalimente-pentru-un-ten-frumos

QUINOA

Quinoa este deja un ingredient vedetă în rețetele bogate în proteine. Doar că ea are proprietăți grozave și pentru tenul matur! Nivelul ridicat de riboflavină ajută tenul să fie mai elastic și să aibă țesuturile mai puternice, astfel încât ridurile și liniile fine să nu mai fie așa evidente.


TEN CU CEARCĂNE

superalimente-pentru-un-ten-frumos

SPANAC

Pentru că sunt bogate în vitamina K, frunzele de spanac, kalele, broccoli și varza de Bruxelles contribuie la circulația sanguină. În plus, pentru că spanacul conține și zinc, acesta reduce inflamarea și previne apariția cearcănelor.

superalimente-pentru-un-ten-frumos

CASTRAVEȚI

Pe lângă circulația sângelui și oboseala, cearcănele apar și din cauza deshidratării. Iar aliații de nădejde în lupta împotriva lor sunt castraveții! Fie că îți place să-i consumi în salate sau să-i aplici direct pe ten, te vei bucura de aceeași piele luminoasă, cu aspect sănătos și hidratant!


TEN CU PETE PIGMENTARE

superalimente-pentru-un-ten-frumos

CITRICE

Petele tenului sunt cauzate de pigmentarea excesivă cauzată de expunerea la razele UV. Iar antioxidanții, ca Vitamina C, au puterea de a calma inflamațiile, uniformiza petele pigmentare și chiar oferi o strălucire tenului. Așa că include cât de des poți alimente ca portocalele, mandarinele și grepfruitul în gustările zilnice.

superalimente-pentru-un-ten-frumos

ARDEI GRAȘI

Un alt aliment bogat în vitamina C, ardeiul gras contribuie la catifelarea tenului și la uniformizarea petelor cauzate de pigmentarea în exces. Iar dacă nu îți plac așa tare ardeii grași, îi poți înlocui cu broccoli, conopidă sau fructe de pădure.


TEN TERN, OBOSIT

superalimente-pentru-un-ten-frumos

PAPRIKA

Dacă tenul tău arată cam obosit în selfie-uri, e timpul să condimentezi puțin lucrurile – la propriu! Recomandarea noastră: paprika! Fiind o sursă bogată de antioxidanți, printre care și Vitamina C și E, energizează tenul și îi oferă acea strălucire naturală, care îți evidențiază trăsăturile frumoase. O poți folosi pentru a condimenta carnea de pui, cartofii dulci sau chiar omletele.

superalimente-pentru-un-ten-frumos

TURMERIC

Majoritatea bucătarilor l-au inclus deja în rețetele lor, iar dacă ai tenul tern și cu semne de oboseală, ar trebui să faci la fel! Turmericul conține curcumină, un antioxidant care luptă împotriva radicalilor liberi responsabili de aspectul obosit al tenului. În plus, ajută tenul să își producă propriile rezerve de colagen, iar astfel aspectul devine mai ferm și elastic, fără riduri și linii fine. Și este atât de ușor de inclus în rețete: doar presară-l peste o omletă sau adaugă-l într-un smoothie – este foarte posibil nici să nu-i simți gustul, dar îi vei vedea efectele pe ten!